Jednym z najskuteczniejszych i najprzyjemniejszych sposobów na ucieczkę przed jesienną depresją może być pobyt w ośrodku SPA. Moda na piękne ciało staje się w Polsce coraz bardziej popularna, co wykorzystują tzw. farmy piękności, których oferta może zadowolić nawet najbardziej wybrednego klienta. Acxiom Polska sprawdził, kto korzysta z ich usług.
Gabinety SPA zdecydowanie częściej odwiedzają kobiety (64 proc. klientów farm piękności), które korzystają także z usług gabinetów kosmetycznych czy solariów. Panowie, jeśli już chcą zadbać o swój wygląd, to wybierają raczej salony fitness/siłownie, sauny oraz gabinety masażu. Ośrodkami odnowy biologicznej są szczególnie zainteresowane osoby w wieku pomiędzy 30 a 40 lat, choć i młode panie (18-24 lat) także chętnie do nich zaglądają. Klientelę, która nie przekroczyła jeszcze trzydziestki spotkamy częściej na solarium i w klubach fitness, zaś bardziej dojrzałych klientów w gabinetach masażu.
Generalnie bardziej wyczuleni na punkcie swojego wyglądu są osoby legitymujące się wyższym wykształceniem, które częściej niż inni Polacy korzystają z oferty SPA, sauny, gabinetów kosmetycznych, salonów masaży czy klubów fitness.
Siłownie oraz sauny odwiedza co trzeci pracownik biurowy, natomiast wśród korzystających z usług gabinetów SPA ponad 40 procent to osoby zajmujące wyższe pozycje zawodowe (kierownicy/ dyrektorzy/ prywatni przedsiębiorcy/ wolne zawody). Farmy piękności mogą pochwalić się klientami o lepszym statusie materialnym i finansowym – ponad 60 procent z nich zarabia więcej niż 2.200 zł, co trzecia osoba przeznacza na cotygodniowe zakupy kwoty wyższe niż 250 zł oraz spędza wakacje w Europie, a 10 procent podróżuje także poza Stary Kontynent.
Ponad 40 procent korzystających z usług SPA mieszka w dużych miastach, o liczbie ludności przekraczającej 100 tys. mieszkańców, i posiadają zwykle swoje własne mieszkania lub domy. Tymczasem wśród odwiedzających solaria znajdziemy najwięcej osób mieszkających u rodziny.
Osoby dbające o swój wygląd i kondycję to jednocześnie aktywni użytkownicy szerokiej gamy produktów finansowych: posiadają konta internetowe, karty kredytowe, lokaty, akcje i jednostki funduszy inwestycyjnych. Należą także do grupy osób niechętnie poświęcających czas na oglądanie telewizji – ponad 10 procent klientów SPA spędza przed szklanym ekranem nie więcej niż godzinę dziennie. Preferują natomiast spotkania z przyjaciółmi w pubach, dyskotece czy kinie oraz surfowanie w internecie, samokształcenie i podróżowanie.